Wednesday, October 9, 2013

Goodbye Portland, hello Australia.

(a film photo of the boathouse girls and me celebrating the holidays before I leave)

When you read this I'll be spending my last hours in Portland. 
My bag will be packed, some of my goodbyes will have been said, I'll be having my last brunch with friends. 
And then I'll be boarding a plane and flying halfway around the world to Sydney, Australia. 
Where new adventure awaits.

My half a year in the U.S. will have come to an end. 
I'm anxious to leave - it's been the best summer I've ever experienced. 
Many happy memories have been made, new friends found, and I've grown so much through this experience. 

Portland, see you soon!

...

Wenn ihr das liest, verbringe ich meine letzten Stunden in Portland. 
Meine Rucksack wird gepackt sein, von vielen werde ich mich bereits verabschiedet haben, ich werde mein letztes Brunch mit Freunden haben. 
Und dann werde ich in ein Flugzeug steigen und um den halben Globus fliegen um dann in Sydney in Australien zu landen. 
Wo mich neue Abenteuer erwarten. 

Mein halbes Jahr in den U.S.A. wird zu Ende gehen,
Es macht mich nervös zu gehen - es war der bestes Sommer den ich bisher erleben durfte. 
Es bleiben viele glückliche Erinnerungen, neue Freundschaften, und ich bin durch diese Erfahrungen sehr gewachsen. 

Portland, auf bald!